loading...
وبسایت تخصصی نماز
امکانات وبسایت

محمد مهدی حسن پور بریجانی بازدید : 255 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

نماز-درمورد نماز-لطیفه-جک

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

علت تراشیدن ریش


شخصی كه هیچگاه نماز نخوانده بود . توبه كرد و عهد نمود كه از این پس تمام نماز های خود را به جا آورد و همان زمان ریش خود را تراشید .
به او گفتند : چرا این كار را كردی ؟
گفت : برای اینكه این ریش در دوران گناهكاری و بی نمازی در آمده بود .

وضوی شاه

شاه عباس به جنگ رومیان رفت . لشكریان هر دو طرف صف كشیدند .
شاه عباس هراسان شد ، از شیخ بهایی پرسید : چه كنم ؟
شیخ گفت : كار مشكل است ، پناهی جز خدا نیست . بهتر است وضو بگیری و دو ركعت نماز بخوانی و دعا كنی تا پیروز شوی ! ظریفی در آنجا حاضر بود و گفت : یا شیخ شاه از ترس ادرارش را نمی تواند نگاه دارد ، چطور می تواند وضو نگاه دارد كه نماز بخواند ؟!

عیادت

شخصی به عیادت بیماری رفته بود . چون خواست برخیزد به اقوام بیمار گفت : مواظب باشید ای مرتبه مثل دفعه قبل عمل نكنید كه فلان مریض از شما مرد و مرا برای نماز و تشیع جنازه خبر نكردید!

غسل برای نماز
شخصی از عالمی پرسید وقتی در صحرا برسیم و بخواهیم برای ادای نماز غسل كنیم بایستی به كدام جهت رو كنیم ؟
عالم گفت : به سمتی كه لباسهایتان هست تا دزد آن را نبرد !!

تقاضا
درویشی بی چیز به خواجه گفت : اگر در خانه ی تو بمیرم با من چه می كنی ؟
خواجه گفت : تو را كفن می كنم ، بر تو نماز می خوانم و به گور می سپارمت . درویش گفت : امروز در زندگی ام به من پیراهن ده و وقتی مردم ، بدون كفن نماز بگزار و به خاكم بسپار !


حضور قلب
یكی از علما با خود می گفت :  به مسجد كوفه می روم و با توجه به شرافت آن مكان دو ركعت نماز با حضور قلب می خوانم !
آن مرد گفت : داخل مسجد شدم و نماز را آغاز نمودم . در همین حال به این فكر فرو رفتم كه در مساجد منار می سازند و این مسجد با این همه وصف و بزرگی منار ندارد ! پس باید در اینجا مناری بنا كرد . با خود گفتم كه گچ و آهك را باید از فلان جا و سنگ را از فلان شهر و بنا را از اصفهان آورد و بدین نحو در خیالم شروع كردم به ساختن مسجد و تمام كردن منار ! و با تمام شدن نمازم از آن خیال فارغ شدم . سپس عمامه را بر زمین زدم و گفتم : خاك بر سرم ! این چه نمازی  بود ، انگار من برای ساختن منار به اینجا آمده بودم !!

ترس از خدا
خلیفه مردی را دید كه با عجله نماز می خواند . پس از نماز شلاقی آورد و او را شلاق زد . مرد نماز گزار نماز بعدی را آرام خواند . خلیفه سئوال كرد : ای مرد ! كدام نماز بهتر بود ؟
مرد گفت : جناب خلیفه ! اولی بهتر بود . چون در آنجا ترس از خدا داشتم و در نماز دوم ترس از تازیانه شما !

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با هدف ترویج جوانان به فرهنگ نماز خوانی و مسجد ساخته شده است که هیچ یک از مطالب آن به طور مستقیم از جایی کپی نشده است و تمامی اشعار و پاور پوینت ها و پی دی اف های آن توسط مدیر سایت ساخته شده اند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین راه تشویق جوانان به خواندن نماز چیست؟
    آمار سایت
    نخستین جشنواره نماز در فضای مجازی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 44
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 563
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,179
  • بازدید ماه : 3,985
  • بازدید سال : 25,935
  • بازدید کلی : 191,863
  • کیو آر کد
    لوگوی ما
    حمایت میکنم!