پست جديد
   
  تعداد صلوات ها         8913515  
   زيارت عاشورا 1796
دعاي عهد 1295
دعاي فرج 7028
دعاي توسل  902

 

طرح ترك گناه به نيت ظهور                   35 نفر               

 

 

جهت ثبت صلوات اينجا كليك كنيد



نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
سلام بر ابراهیم / معرفی کتاب زندگینامه شهید ابراهیم هادی

[ معرفی کتاب زندگینامه شهید ابراهیم هادی ]

معرفی کتاب

«سلام بر ابراهیم» کتابی است که در قالب زندگینامه ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده است. این نوشتار حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که همگی نگارنده را در گردآوری این مجموعه ارزشمند یاری رساندند.

شهید هادی در یکم اردیبهشت ماه سال ۳۶ دیده به جهان گشود و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدمّاتی در منطقه فکه، بیست و دوم بهمن سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همانطور که از خداوند می خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند.

 



:: برچسب‌ها: سلام بر ابراهیم, کتاب سلام بر ابراهیم, معرفی کتاب سلام بر ابراهیم, زندگینامه شهید ابراهیم هادی
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
بازگشت دوباره وبلاگ
با سلام و تسلیت ایام محرم (95)

از آنجایی که حدود یک سال  وبلاگ بدون دلیل از طرف سایت بلاگفا بسته شده بود , پس از پیگیری های که اوایل داشتم و ناامیدی از باز شدن دوباره وبلاگ بصورت تصادفی وبلاگ رو باز کردم و دیدم وبلاگ باز شده

و من این رو جز لطف امام زمان (عج) نمی دونم و تصمیم دارم تا پایان عمر این وبلاگ رو اداره کنم

 

یا حسین (ع)

 



:: برچسب‌ها: جمع آوری صلوات
نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
همسر خوب بهترین رزق دنیاست...

اغراق نیست اگر جاهلیت مدرن را بسیار احمقانه تر از عصر جاهلیت قبل از اسلام بدونم چراکه قاعدتاً باید با پیشرفت جوامع بشری، عقل و شیوه زندگی بشر نیز رشد کنه، اما متأسفانه در کشور ما که مدعی حکومت جهانی امام زمان (عج) هست؛ سخت می شه خانواده ای مذهبی پیدا کرد که ملاکش بجای پول، انسانیت باشه.

اما به من ثابت شد در همین قرن هم می شه خانواده های بافرهنگ و مذهبی رو پیدا کرد که در روز خواستگاری بجای اینکه اول از مال و ثروت بپرسند، از دین و انسانیت آدم می بپرسند.

قصه ی ازدواج من و همسرم یک داستان فرا افسانه ای داره که شاید در مجالی دیگه برای دوستان تعریف کردم، اما اون چیزی که مهمه اینه که من همسرم رو از اهل بیت خواستم و برکت و نعمتی رو خدا بهم عنایت کرد که به دنبالش بودم.

ایراد اکثر ماها اینه که همیشه میگیم فلانی رو میخوایم اما اگه معیار های خوب و انسانی یک دختر شایسته رو از اهل بیت بخوایم چیزی رو به ما عنایت می کنند که فارغ از انتظار ماست.

همسر خوب بهترین رزق دنیاست...

من خوشحالم پروردگار با عنایت اهل بیت به من رزقی رو داد که موجب آرامش و شادی منه چراکه رزق تنها مادیات نیست بلکه همسر خوب و شایسته هم رزق آدمه و چه رزقی بهتر از اینکه عمرت رو با کسی تقسیم کنی که بهترین لحظه ها رو برات خلق کنه.

شاید بگین این مطالب رو نوشتم تا از همسرم و خانواده خوب و مهربانش دلبری کنم اما نه چون اون ها اخلاق من رو خوب میشناسند.

اما میخوام در این وبلاگ از همسر خوب و مهربانم که برکت زندگی منه معذرت خواهی کنم. چون خیلی از لحظه هایی که باید به اون می رسیدم رو صرف رسیدگی به معبر کردم و مطمئنم گاهی توی دل مهربونش از من دلخور شده و به روی خودش نیاورده.

برکت زندگی من، مایه افتخار و غرور من، از نزدیک شاهد هستم که در مسیر اهداف خودت که هم مسیر شهدا و انقلاب اسلامی و اطاعت از فرامین رهبرفرزانه انقلابه چقدر سخت کوش و پرتلاش هستی و افرادی احمق و جاهل و زیرآب زن مدام در حال سنگ زدن به تو هستند، اما به قول شهید مطهری : "چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی به او سنگ نمی‌زند؟ اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می‌شود؟" بدان که تو در مسیری درست قدم گذاشته ای و نگذار این ابلهان کوته فکر و خاله زنک های مرد نما مانع راه تو شوند و بدان به همان هشت شهید گمنامی که خطبه عقدمان را با تبرک جستن از آنها جاری ساختیم قسم، من چون کوهی تکیه گاه تو خواهم بود و خدا بداد این زیرآب زنان مرد نما برسد زمانی که دو خط ابرو هایم بخاطر تو به هم نزدیک شوند و آن موقع است که از دست هیچ کسی کاری بر نمی آید...



نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
راه رهایی از وحشت شب اول قبر
حضرت امام محمد باقر(ع) فرمود: كسيكه ركوع خود را تمام كند ـ يعنى ركوع و سجودش را طول دهد ـ بر او وحشت قبر وارد نشود.

و نيز فرمود: هر كس در هر روز صد مرتبه بگويد لا اِله َِالا اللّهُ اَلْمَلِكُ الْحَقّ المُبين براى او امانى از قبر و از وحشت قبر است و در دنيا هيچ وقت فقير نمى گردد. و درهاى بهشت بر او باز مى شود.

و هر كس دوازده روز از ماه شعبان را روزه بگيرد. روزى هفتاد هزار مَلَك به زيارت او در قبر آيند تا روز نفخ صور،

و هر كس عيادت كند مريضى را حق تعالى با او ملكى را موكّل فرمايد كه عيادت كند او را در قبرش تا وقتى كه وارد محشر شود.

حضرت رسول(ص) فرمود يا على شاد شو و مژده بده كه شيعيان تو در وقت مردن حسرت و وحشت قبر و اندوه و غم روز قيامت را ندارند.



نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
توجه به جزئیات بهداشتی در اسلام
چرخاندن آب در دهان، مایه آمرزش شما و باعث فرار شیطان است.

 

- هر کس در هر روز دو بار مسواک بزند، سنت پیامبران را استمرار بخشیده است، در برابر هر نمازى که بخواند، خداوند برایش پاداش صد رکعت مى نویسد، از فقر به غنا (و بى نیازى) درمى آید، دهانش خوش بو مى شود، حافظه اش فزونى مى یابد، فهمش استوار مى گردد، غذایش گوارش مى یابد، درد دندان هایش از میان مى رود، بیمارى از او دور مى گردد و فرشتگان به واسطه نورى که بر او مى بینند، با او دست مى دهند.

 

- مسواک زدن دوازده ویژگى دارد: مایه پاکى دهان است؛ سبب خشنودى پروردگار است؛ دندان ها را سفید مى کند؛ جِرم دندان را از میان مى بَرَد؛ بَلغَم را مى کاهد؛ غذا را مطبوع مى سازد؛ حسنات را دو چندان مى کند؛ به واسطه آن سنت انجام مى گیرد؛ فرشتگان بدین وسیله حضور مى یابند؛ لثه را تقویت مى کند؛ بر گذرگاه قرآن مى گذرد و نزد خداوند، هر دو رکعت نماز با مسواک، دوست داشتنى تر از هفتاد رکعت بى مسواک است.

 

- دندان هایی که صاف و زیبا هستند، در اثر جویدن غذا، آلوده می شوند و کم کم بوی دهان تغییر می یابد و ایجاد فساد در قوای دماغیه می نماید. وقتی که انسان مسواک نماید، فساد از بین می رود و دندان دوباره تمیز و پاکیزه می گردد.

 

- خلال کردن دندان ها موجب بهداشت دهان و سبب جلب روزى است.

 

- اگر برای مردم دشوار نبود، در هر نماز مسواک زدن را واجب می کردم.

 

- جبرئیل همواره مرا به مسواک زدن سفارش می‏ کرد تا جایی که گمان کردم آن را واجب خواهد ساخت.

 

- به مسواک زدن امر شدم آن گونه که ترسیدم بر من فرض گردد.

 

- مسواک زدن، اقتضای فطرت انسان است.

 

پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) دوست داشتند که امتش همیشه با دهان و دندان تمیز و خوشبو در جامعه ظاهر شوند و فرمودند:چرا شما را با دندان هاى زرد مى بینم؟ چرا مسواک نمى زنید؟

 

و نیز فرمودند:جبرئیل ، نزد من آمد و گفت : اى محمّد ! چگونه در حالى که مسواک نمى زنید ، بر شما نازل شویم؟

 

- دندان های خود را خلال کنید (مثل نخ دندان)، زیرا خلال کردن جزء نظافت است و نظافت نشانه ایمان است و شخص با ایمان داخل بهشت می شود.

 

- یکی از حقوقی که مهمان به گردن میزبان دارد این است که میزبان برای او چوب خلال دندان را در وقت غذا خوردن آماده کند.

 

توجه اسلام به جزئیات بهداشتی تا این حد بوده که به ما اجازه نداده با هر چیزی خلال کنیم. در یک روایت آمده است که : خلال کردن با هر چیزی، موجب فقر است.



نویسنده :
تاریخ : ۱۳۹۲/۱۱/۱۱