وَالـضُّــحَے



فتو بلاگ + وبلاگ قرآنی والضحی            

 آموزش تجوید + وبلاگ قرآنی والضحی             وبلاگ قرآنی والضحی    

************************************************


قال امیرالمؤمنین علیه السلام :


وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ . 


بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی کند؛ وهدایت گری است که گمراه نمی سازد ؛ وسخن گویی است که دروغ نمی گوید .
                                                                                                 نهج البلاغه خطبه 176 


************************************************



خداحافظ

سلام به همه

چند وقتیه کمتر مزاحم شما دوستان عزیزم شدم و از این بابت ناراحتم

و ممکن هست فعالیتم از اینی که هست کم رنگ تر بشه

دلیل داره

اونم اینه که من امسال وارد سال پیش دانشگاهی شدم و تا سال آینده تیر ماه هیچ پستی(احتمالاً) در وب قرار نخواهد گرفت

امیدوارم سالم و سلامت باشید.

التماس دعا

برخی از گناهان زبان از دیدگاه قرآن


قرآن به گناهانی که با زبان صورت می پذیرد، اشاره نموده ودرآیات فراوان به این امر پرداخته است، چنانکه می خوانیم:

1- “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا یَسخَر قَومُ مِن قَوم……وَلا تَنابَزُوا بِالاَلقاب"
"ای کسانی که ایمان آورده اید،نباید برخی، برخی دیگر را مسخره کند…..به یکدیگر لقب های زشت ندهید." (سوره حجرات.آیه 16)

2-  “وَیلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ”
"وای بر کسانی که مداوم ازدیگران بدگویی وعیب جویی می کنند." (سوره همزه.آیه 1)

3 - ”وَلایَغتَب بَعضُکُم بَعضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُم أَن یَاکُلَ لَحمَ أخیهِ مَیتاً فَکَرِهتُمُوهُ”
"ازیکدیگر غیبت نکنید، آیادوست دارید که گوشت جسد برادر خود رابخورید؟ یقینا از آن متنفرید" (سوره حجرات.آیه 12)

4- “وَاجتَنِبُوا قَولَ الزُّورِ”
"واز گفتار باطل،اجتناب کنید." (سوره حج،ایه 30)

درمقابل این تعابیر، قرآن به گفتار نیکو پرداخته وآن را تکلیف زبان معرفی می کند ودراین باره می فرماید:

5- ”وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسناً”
"وبا مردم(به زبان)نیکوسخن بگویید." (سوره بقره.آیه83)

6- “وَقُل لِعِبادی  یَقُولُوا الَّتی هِیَ أَحسَنُ”
"وبه بندگانم بگو که آنچه نیکوست برزبان آورند" (سوره اسرا آیه 53)

7- ” إِلَهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیَّب”
"سخنان پاکیزه به سوی او بالا میرود." (سوره فاطر.آیه 10)

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست

روزگاری یعقوب در فراق یوسف اش این گونه تــو را می خواند :

قَالَ هَلْ آمَنُكُمْ عَلَيْهِ إِلَّا كَمَا أَمِنتُكُمْ عَلَىٰ أَخِيهِ مِن قَبْلُ فَاللَّـهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ *

گفت: " آیا نسبت به او به شما اطمینان کنم همان‌گونه که نسبت به برادرش (یوسف) اطمینان کردم

(و دیدید چه شد)؟! و (در هر حال،) خداوند بهترین حافظ، و مهربانترین مهربانان است."

 

* سوره ی مبارکه ی یوسف آیه 64

** عنوان از حضرت حافظ

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست     هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

عـیـد فـطـر بر همه مبارک

به نظر من خیلی زیباست بخونید
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در یکی از اعیاد فطر خطبه‌ای خوانده‌اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده‌اند.
ای مردم!
این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید می‌گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوی پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت به سوی منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوی منازلتان در بهشت برین، ای بندگان خدا، کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه‌دار داده می‌شود این است که فرشته‌ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می‌دهد و می‌گوید:
«هان! بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته‌تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»

امر به معروف و نهی از معروف

بودن امر به معروف رو ولو با روش اشتباه ، بهتر از نبودنش ميدونم 
چون اگر فراگير بشه روش ها هم به مرور تصحيح ميشه 
ولي اگر فراموش بشه جامعه كلا به زوال ميره 
آیه 71 سوره توبه + پایگاه قرآنی ضحی + والضحی + امر به معروف و نهی از منکر
لينك مرتبط

پ.ن : اين متن به هيچ وجه دفاع از روش هاي غلط امر به معروف و نهي از منكر نيست !

تو این ماه رمضون اول از خودمون شروع کنیم تا ...

خطر درونی > شر بیرونی

سلام
توجه کرده اید که :

در سوره فلق, در برابر سه شر بیرونی, به یک صفت الهی پناه می بریم.

از شر غاسق , نفاثات و حاسد , به صفت رب الفلق پناه می بریم.

 در سوره ناس به عکس است . در برابر یک خطر درونی ,

به سه صفت الهی پناهنده می شویم .از شر وسوسه قلب, به صفات

رب ناس
, ملک الناس و اله الناس پناه می  بریم

10 نرم افزار ویژه مذهبی برای گوشی های همراه و رایانه + دانلود



1- 5000 صوت طبقه بندی شده در یک پلیر مذهبی 




ویژگی ها و امکانات نرم افزار:

1-مخزن عظیم صوتی:
یک مخزن عظیم صوتی با 5000 صوت طبقه بندی شده که قابلیت به روز رسانی نیز پشتیبانی می کند .صوت ها در 8 فصل مختلف طبقه بندی شده اند.1-قرآن 2-ادعیه 3- ولایت 4-سخنرانی 5-مشاوره 6-مداحی 7- مولودی 8-سایر

2-انعطاف پذیری بالا:
این پلیر انطاف پذیری بالایی دارذ و با توجه به نیاز کاربر به شکل ها و اندازه های مختلف قابل تغییر است .همچنین نرم افزار به صورت دو حالته درست شده و قابلیت پخش صوت به صورت عادی یا آنلاین را دارد . اگر صوت در مخزن صوتی موجود باشد حالت اول فعال میشود و اگر نباشد حالت دوم فعال میشود. در صورتی که صوت را دانلود کنید صوت به صورت خودکار در نرم افزار ذخیره شده و حالت اول فعال میشود.ضمن اینکه نرم افزار از قسمت های جداگانه ای تشکیل شده که هر کدام می تواند در حکم یک نرم افزار مستقل عمل کند و در صورت نیاز به صورت یک نرم افزار به هم پیوسته در می آید.

3-پلیر ساز:
شاید بارها خواسته باشید تعدادی صوت را به صورت آلبوم اختصاصی و یک جا داشته باشید و یا آن را در سایت و وبلاگ خود قرار بدهید و یا به دوستان خود هدیه کنید. با استفاده از پلیر ساز می توانید هر تعداد صوت دلخواه خود را به صورت یک پلیر اختصاصی درست کنید .برای این کار کافیست فقط صوت های خود را انتخاب کنید و دکمه ایجاد پلیر را بزنید .همچنین ار تنوع و زیبایی تم ها پلیر لذت ببرید.برای دیدن تم های جدید اینجا و برای دیدن نمونه های ساخته شده اینجا را کلیک کنید.ضمن اینکه از کارکرد آسان این امکانات واقعا متعجب خواهید شد. امکان ساخت یک پلیر زیبا فقط با سه کیلک1- انتخاب صوت 2- انتخاب تم-3- ایجاد پلیر

4-پلیرساز وبلاگ:
شاید بارها خواسته برای سایت و وبلاگ خود صوت آنلاین دلخواه بسازید ولی با مشکلاتی مواجه شده باشید .با این قابلیت با چند کلیک از بین 5000 صوت با بیش از 50 تم مختلف ، کد پلیر آنلاین ایجاد خواهد شد.

5-مدیریت دانلود:
برای راحتی استفاده از پلیر یک سیستم مدیریت دانلود قوی روی پلیر قرار گرفته است.قابلیت دانلود صوت ها به صورت تکی یا جمعی یا یک فصل و بخش خاص.قابلیت ذخیره صوت های دلخواه در لیست دانلود، قابلیت خروجی تکست برای برنامه های مدیریت دانلود ، امکان ذخیره صوت ها در نرم افزار یا خارج از آن و... از دیگر امکانات این بخش می باشد.

6-سیستم خبرنامه:
یکی از امکانات جالب این پلیر ، سیستم خبرنامه است.با این امکان اخرین اخبار اطلاعات و نرم افزار های سایت برای شما ارسال خواهد شد. .ضمن اینکه هر هفته شنبه هفته نامه عطر ریحان در سیستم شما قابل مشاهده خواهد بود.

7-تنوع امکانات :
برای هر صوت امکانات زیادی پیش رو دارید امکان دانلود،پخش آنلاین،دیدن آدرس و پست صوت در سایت(مشاهده کامل اطلاعات صوت)، کپی در سیستم یا تلفن همراه قرار دادن در لیست محبوب ها ، تبدیل به پلیر آنلاین برای وبلاگ و...

8-لیست محبوب ها:
با استفاده از این امکان می توانید در هر فصل یک لیست محبوب ایجاد کنید.کنار هر صوت یک ایکون قلب وجود داره که با زدن آن، صوت شما در لیست محبوب ها قرار میگیرد . ضمن اینکه امکان ویرایش و حذف این لیست نیز وجود دارد و می توانید بعد از مدتی صوتی را از لیست حذف یا اضافه کنید یا به طور کامل کل لیست را حذف کنید .همچنن امکان ساخت لیست پخش در پلیر نیز وجود دارد و می توانید هر تعداد صوت را در لیست پخش خود قرار بدهید. برای این کار کافیست ایکون ستاره کنار هر صوت را بزنید.

9-جستجوگر قوی:
شاید فکر کنید کار کردن و مدیریت 5000 صوت کمی سخت باشد، ولی به جز طبقه بندی دقیق و منظم یک جستجو گر قوی در تمام قسمت های پلیر قرار داده شده تا به راحتی بتوانید صوت های دلخواه خود را پیدا کنید.

10-به روز رسانی:
 پلیر قابلیت به روز رسانی را نیز دارد و به امید خدا در فواصل زمانی مشخص فایل های صوتی که بعداً در سایت قرار میگیرند به صورت یه فایل اپدیت برای دانلود قرار داده خواهد شد و هر سری بر تعداد صوت های پلیر افزوده خواهد شد. ضمن اینکه پلیر قابلیت اضافه کردن تم های مختلف در تمام قسمت ها را نیز دارد . 


2- نرم افزار پخش آنلاین نواهای مذهبی 

نرم‌ افزار نوا، نرم‌افزاری است که شما با آن می­ توانید جدیدترین سخنرانی‌ها، مداحی‌های پخش شده در فضای وب، سرودها و … را در اختیار داشته باشید و آنها را به صورت آنلاین، بدون نیاز به دانلود آنها، گوش دهید و لذت ببرید.فقط کافی است نرم‌افزار را باز کنید تا تمام کارها به صورت خودکار انجام شود.
قابلیت های ویژه نرم افزار پخش انلاین نوا
سرعت بالا
در این نرم‌افزار دانلودری طراحی و نصب شده که شما با بیشترین سرعت می­توانید مداحی‌ها را به صورتstreaming گوش دهید و برروی کامپیوتر خود بیاورید. ایده‌آل‌ترین حالت ممکن اینترنت ۲۵۶k ADSL می­باشد که مداحی‌ها تقریبا بدون وقفه اجرا می­شوند
جمع آوری مداحی‌های اینترنت
این نرم‌افزار به گونه‌ای تعبیه شده که گروهی مجرب با شناخت فضای وب گلچینی از مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و … را برای شما فراهم می­نمایند و شما تنها با باز کردن نرم‌افزار می­توانید تمام آنها را در کامپیوترتان داشته باشید.
پخش ترتیبی
یکی از ویژگیهای ممتاز نرم‌افزار پخش ترتیبی آن می‌باشد­. شما می­توانید هر مداحی را که خواستید تنها با یک کلیک به لیست پخش اضافه کنید و سپس نرم‌افزار به صورت خودکار شروع به پخش آنها با در نظر گرفتن پهنای باند مصرفی می­کند. نرم‌افزار به گونه‌ای هوشمندانه مداحی‌ها را دانلود می­کند که خللی در پهنای باند شما ایجاد نشود.
مدیریت پهنای باند
این نرم‌افزار از قابلیت Multi Threading استفاده می­کند. یعنی شما می­توانید همزمان که یک مداحی را دانلود می­کنید مداحی‌های دیگر را نیز به صورت موازی دانلود نمایید. سیستم هوشمندی که در این نرم‌افزار قرار داده شده به گونه‌ای عمل می­کند که بر روی عملکرد کامپیوتر شما تأثیر فراوانی نگذارد و یا پهنای باند شما را مختل نکند.
دسته بندی و ذخیره سازی
شما می­توانید هر مداحی و یا سخنرانی را که خواستید، در دسته­هایی که خودتان ساخته‌اید قرار دهید و سپس آنها را گوش دهید، مانند bookmark کردن. همچنین هر مداحی را بعد از دانلود کامل آن می­توانید بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.
جداسازی و فیلترکردن مداحی‌ها
در این نرم‌افزار شما می­توانید مداحی‌ها را بر اساس مشخصات آنها برای مثال مناسبتها، نام مداح، نوع مداحی و… فیلتر و جداسازی کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های مداحی یا سخنرانی را بر اساس فایل‌های آرشیو شده، جدیدترین مداحی‌های اینترنت و یا گروهبندی‌های شخصی‌تان، مشاهده کنید.

3- نرم افزار قرآن كريم به همراه صوت 6 قاري بزرگ 


قران مجید با صدای 6 قاری بزرگ به همراه متن عربی و ترجمه آن به 15 زبان دنیا از جمله زبان های: انگلیسی,ترکی,ژاپنی,لهستانی,فرانسه,اسپانیایی و.... را مي توانيد بر روي گوشي اندرويدي خود نصب كنيد.
اين نرم افزار دارای جستجوی بسیار پیشرفته هم هست که به راحتی با وارد کردن قسمتی از یک آیه؛ سوره و صفحه آن را نشان می دهد. همچنين نرم افزار دارای چند خط عربی و قابلیت تعویض تم به همراه امکانات دیگر است.

4- نرم افزار کامل قرآن کریم به همراه قرائت و ترجمه

نرم افزارZekrدر بین نرم افزارهای مشابه خود از امکانات فراوانی برخوردار است که می توان از بین این امکانات به تلاوت قرآن با صوتی دلنشین و همچنین تفسیر و ترجمه ی قرآن نام برد که این امکانات و همچنین محیط ساده ولی جذاب آن سبب شده است تا این نرم افزار به راحتی برای همه ی افراد از جمله مردم عادی و همچنین پژوهشگران قرآن قابل استفاده باشد.
این نرم افزار که برای اولین بار در سال 2005 ارائه شد اکنون به تکاملی فوق العاده دست یافته و بسیاری از مشکلات و باگ های آن در این ورژن برطرف شده است.
قابلیت های کلیدی نرم افزارZekr:
- امکان نشانه گذاری و تغییر رنگ منو ها
- امکان تلاوت قرآن در هر دو صورت آفلاین و آنلاین
- امکان جست وجوی پیشرفته در آیات و ذکرها
- امکان زوم کردن بر روی متن قرآن و آیه به صورت جداگانه یا هر دو
- بهبود و پیشرفت هارمونیک آیکون ها
- پشتیبانی از 24 زبان زنده ی دنیا از جمله زبان شیرین فارسی
- تغییر سایز آیکون های برنامه از 13 پیکسل به 16 پیکسل
- تغییر نکردن سایز فونت نام سوره با تغییر سایز فونت
- تلاوت قرآن با صوتی بسیار دلنشین
- توانایی تفسیر و ترجمه ی قرآن
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

حجم فایل: 8.12 مگابایت

براي اجرا نياز به نصب نرم افزار Java-runtime-6.3-Windowns داريد


5- نرم افزار قرآن نور برای گوشی های جاوا

در این نرم افزار که برای جاوا طراحی شده است امکاناتی چون جستجو در قرآن، ترجمه و تفسیر، علامت گذاری متن و.. گنجانده شده است. 

قرآن نور با گوشی های لمسی هماهنگی دارد و اکثر گوشی های جاوا را پشتیبانی می کند.
این نرم افزار توسط مرکز تحقیقات علوم اسلامی تولید و منتشر شده است.



6- Muslim Pro نرم افزار قرآنی با امکانات بسیار


Muslim Pro: Azan, Quran, Qiblaنرم افزاری است که با آن در هر مکانی به خصوص در ایام نوروز خواهید توانست از زمان دقیق اذان و مکانی که هستید اطلاع یابید و با قطب نمای موجود در این نرم افزار قبله را مشخص وحتی آیات قرآنی را به راحتی در گوشی اندرویدی خود تلاوت یا به صوت آن گوش دهید.توجه کنید که قطب نما بروی شهر مکه تمرکز کرده وبا عکس مکه مکرمه قبله را نشان می دهد.

7- نرم افزار قبله نما برای گوشی های آیفون

مطمئناً برای همه مسلمانان این اتفاق افتاده و یا خواهد افتاد که در مکانی دور از خانه خود به دنبال جهت قبله برای اقامه نماز بوده ایم و برای پیدا کردن مسیر آن از راه و روش های مختلفی استفاده کرده ایم. اما اینبار با داشتن نرم افزار نمایش قبله بر روی گوشی خود دیگر برای پیدا کردن مسیر خانه خدا احتیاج نیست از کسی بپرسید، موقعیت خورشید را محاسبه کنید، به دنبال سمت جنوب و یا مسجد بگردید. 

با همراه داشتن نرم افزار نمایش قبله "قبله نما”در هر کجای دنیا فقط کافیست دکمه ای را بفشارید تا جهت صحیح کعبه با استفاه از سخت افزار 
GPS و Compass گوشی به شما نمایش داده شود.
توجه داشته باشید که اجسام مغناطیسی همانند کامپیوتر، بلندگوها و… باعث تداخل در قطب نما می شوند پس در هنگام استفاده از آن از اینگونه وسائل دوری کنید.
iOS 3.0 or later
Apple: iPhone 3GS, iPhone 4, and iPad

8- نرم افزار زیارت عاشورا مخصوص گوشی های همراه 

دانلود زیارت عاشورا برای گوشی های اندروید:
این برنامه حاوی زیارت نامه عاشورا با ترجمه به همراه پخش صوتی زیارت و گالری تصاویری از حرم مطهر است. همچنین از دیگر امکانات این برنامه می توان به قابلیت تغییر فونت و زمینه، امکان ارسال قسمتی از متن به وسیله پیامک به مخاطب دلخواه ، متن فهرست بندی شده ، قابلیت جستجو در کل متن و …اشاره کرد.

دانلود زیارت عاشورا برای گوشی های جاوا:
این برنامه متن کامل زیارت عاشورا برای گوشی های موبایل است. فرمت این برنامه جاوا و پسوند فایل نصبیJar می باشد و می توانید آن را بر روی کلیه گوشی های جاوا و سیمبین نصب کنید. برای مرور دعا هم می توانید از کلیدهای جهت نما و هم از کلیدهای ۲ و ۴ و ۶ و ۸ استفاده کنید.
برنامه کمی سنگین است و اجرای اولیه آن ممکن است کمی طول بکشد. محیط برنامه و متن دعا و خط دعابسیار زیبا طراحی شده است./ط


9- نسخه تلفن همراه کتاب نهج البلاغه

نهج البلاغه به حق کتابی است که عظمت آن را فقط می توان از کلام اهل دل و بصیرت پرسید. این کتاب تا کنون چشم و دیدگان بسیاری از انسان های مسلمان و غیره مسلمان را به خود خیره کرده است . 


10-منتخب ادعیه امام زمان (عج) برای گوشی های اندروید
این برنامه شامل دعای عهد، زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان (عج) و صلوات ضراب اصفهانی می باشد. شما با مراجعه به هر ادعیه، متن عربی همراه با اعراب کامل و همچنین ترجمه کاملا فارسی دسترسی پیدا می کنید. ویژگی خوب این برنامه، داشتن صوت با صدای دلنشین استاد موسوی برای ادعیه ها می باشد. ضمناً امکان بزرگنمایی متن ادعیه ها وجود دارد.

قابل اجرا بر روی اندروید 2 به بالا

جامع‌ترین نرم افزار قرآنی برای گوشی‌های همراه + دانلود

نرم افزار جامع قرآنی مبتنی بر تلفن همراه، با امکاناتی نظیر نمایش متن کامل قرآن کریم ، بهمراه ترتیل ، چندین تفسیر و ترجمه به زبانهای زنده دنیا و جستجو های پیشرفته و ... را می توانید اینجا دانلود کنید.

 
دانلود نسخه نمایشی جاوا
دانلود نسخه نمایشی آندروید
 

توجه : بسته بروز رسانی نسخه 2.2 جاوا و آندروید این محصول نیز ارائه گردید، دوستان می توانند جهت دانلود از لینک زیر استفاده کنند.

بسته بروزرسانی نسخه 2.2 حبل المتین جهت جاوا و آندروید

دانلود نرم افزار آندروید Ramadan 1.3

کی از بهترین نرم افزار های اندرویدی ویژه ماه مبارک رمضان است. Ramadan 1.3 در واقع  نرم افزاری فوق العاده جالب و کامل که یکی از بهترین نرم افزارهای ماه مبارک رمضان می باشد که دارای ویژگی های فوق العاده ای است. از جمله ویژگی های این نرم افزار منحصر به فرد می توان به مواردی همچون اوقات شرعی تمام استان های کشور در تمامی روزها به همراه دعای هر روز + ذکر شمار دسترسی داشته باشید.

ماه رمضان + قرآن کریم + تسبیح + تصویر با کیفیت + قرآن قدیمی + دانلود + برنامه + آندروید

این برنامه ی بی نظیر ویزگی های جالب دیگری نظیر بیدار باش دارد که می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید تا شما را قبل از اذان بیدار کند. یکی دیگر از قسمت های این نرم افزار پخش اذان برای شما در زمان اذان است که با صدای استاد موذن زاده می توانید اذان را گوش دهید و همچنین قبل از اذان مغرب به دعای ربنا گوش فرا دهید.

 

برخی از ویژگی های نرم افزار Ramadan 1.3 :

- دارای ذکر شما

- نمایش تمام دعاهای ماه مبارک رمضان

- ساعت زنگدار برای بیدار کردن شما قبل از اذان

- پخش اذان با صدای زیبای استاد موذن زاده

- پخش دعای ربّنــا

- نمایش اوقات شرعی تمامی شهرها و استان ها

- دعای روز در دسکتاپ موبایل شما به صورت روزانه

 

هم اکنون می توانید این برنامه ی فوق العاده را با یک کلیک دانلود کنید.فقط قبل از دانلود ، در این ایام  ما را از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید...التماس دعا


 برای دانلود اینجا را کلیک کنید

بهترین رژیم غذایی به همراه ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان در یک نرم افزار + دانلود

این نرم افزار برنامه ای کامل برای ماه مبارک رمضان است. این نرم افزار شامل ادعیه ها، اعمال، مناسبت ها و مشاور تغذیه مخصوص ماه رمضان می باشد. هم چنین شامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان به همراه معنی فارسی آن است.

ویژگی ها برنامه ویژه ماه مبارک رمضان:

- دارای بخش ادعیه شامل دعاهای عهد، دعای سحر، دعای افطار، دعای روزانه و دعای یاعلی یا عظیم به همراه ترجمه فارسی و قرائت
- دارای مشاوره تغذیه شامل برنامه غذایی سحری، افطار و شام، چای و نوشیدنی، برنامه هفتگی غذایی و توصیه های تغذیه ای
- دارای بخش اعمال مشترک شب های قدر، اعمال شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم
- دارای مناسبت های روزانه

دانلود + نرم افزار +دعاهای عهد، دعای سحر، دعای افطار، دعای روزانه و دعای یاعلی یا عظیم + قرآن کریم + ادعیه + احکام + روزه + مذهبی + برنامه + ماه رمضان

این نرم افزار بر روی اندروید 1٫6 و بالاتر قابل اجراست.

نرم افزار نسیم رحمت، ویژه ماه رمضان + دانلود

فرا رسیدن ماه مهمانی خدا را به همه روزه داران تبریک عرض می کند و با فرا رسیدن این ماه مبارک نرم افزار نسیم رحمت نسخه را به کاربران هدیه می دهد.


این نرم افزار دارای امکانات زیر است:

 احکام و آداب روزه
پیامک های مخصوص ماه رمضان
والپیپر های ماه رمضان ادعیه ماه رمضان
قرائت قرآن کریم و …

امیدواریم در این ماه پر برکت ما را از دعاهای خود بهره مند سازید.


• درس شانزدهم: تلفظ حرف ظاء



آیا می دانید قرآنی

قرآن حکیم + قرآن مجید + قرآن کریم + آیا می دانید + ماه رمضان + ماه قرآن + معجزه + آیامی دانید؟ تمامی سوره های قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز گردیده که مخصوص به آن سوره است.به جزء سوره توبه که به علت اعلام برائت از مشرکان بسم الله الرحمن الرحیم ندارد.همچنین سوره نمل علاوه بر بسم الله الرحمن الرحیم آغازین درآیه 30دارای بسم الله الرحمن الرحیم است که مربوط به نامه ای است که حضرت سلیمان(ع)خطاب به بلقیس نوشته است.+ پایگاه قرآنی ضحی + والضحی

آیامی دانید؟

تمامی سوره های قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز گردیده که مخصوص به آن سوره است.به جزء سوره توبه که به علت اعلام برائت از مشرکان بسم الله الرحمن الرحیم ندارد.همچنین سوره نمل علاوه بر بسم الله الرحمن الرحیم آغازین درآیه 30دارای بسم الله الرحمن الرحیم است که مربوط به نامه ای است که حضرت سلیمان(ع)خطاب به بلقیس نوشته است.

دانلود پوستر و تایپوگرافی ویژه نیمه شعبان

در این پست 10 تا از بهترین پوستر های ویژه نیمه شعبان جمع آوری شده که تعدادی از عکس ها رو در ادامه گذاشته ایم
نیمه شعبان+حضرت مهدی+امام زمان+پوستر+دانلود+پوستر زیبا+عکس زیبا+تایپوگرافی+ماه شعبان+پایگاه قرآنی ضحی+والضحی
تمامی پوستر ها با کیفیت بالا می باشند
نیمه شعبان . شعبان . امام زمان . حضرت مهدی . دانلود . پوستر + پایگاه قرآنی ضحی + والضحی+ باکیفیت








*****************************************************




منتظر نظرات شما هستیم

دانلود مناجات شعبانیه جدید حاج مهدی سماواتی

برای دانلود مناجات شعبانیه با صدای حاج مهدی سماواتی به لینک زیر بروید.

التماس دعا

پایگاه قرآنی ضحی + والضحی + دانلود + مهدی سماواتی + مناجات + شعبان + میلاد امام زمان

**************************************************

برای مشاهده متن مناجات شعبانیه به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

طلوع ماه شعبان بر عموم شعبانیان مبارک‏باد

طلوع ماه شعبان، ماه رسول خدا ( ص ) ، مطلع النور ، ماه آماده ‏سازی روح برای وارد شدن به ضیافت الله بر عموم شعبانیان مبارک‏باد.

ماه شعبان . روزه . حدیث . حدیث امام صادق (ع) .دوم شعبان. سوم شعبان. ولادت . امام حسین(ع)  . چهارم شعبان. حضرت عباس(ع)  . پنجم شعبان. امام سجاد(ع).  یازده شعبان. حضرت علی اکبر(ع)  + پایگاه قرآنی ضحی + والضحی

امام صادق (ع) فرمود : روزه ماه رمضان ذخیره بنده برای روز قیامت است ، هیچ بنده ای در ماه شعبان روزه زیاد نمی گیرد مگر اینکه خداوند امور معیشتی اش را اصلاح میگرداند و شر دشمنش را بر طرف می نماید ، هرکس یک روز از ماه شعبان را روزه بگیرد کمترین پاداشش این است که بهشت بر او واجب میگردد. 

*رویدادهای ماه شعبان:

مهمترین رویداهای این ماه عبارتند از:


- دوم شعبان؛ آمدن حکم وجوب روزه ماه رمضان درسال دوم هجری

- سوم شعبان؛ ولادت امام حسین(ع)

- چهارم شعبان؛ ولادت حضرت عباس(ع)

- پنجم شعبان؛ ولادت امام سجاد(ع)

- یازده شعبان؛ ولادت حضرت علی اکبر(ع)

- پانزده شعبان؛ ولادت امام زمان(عج)


برای مطالعه احادیث ماه شعبان به ایــــنــــــــــجا بروید

دانلود پاورپوینت بعد چهارم و مفاهیم مربوط به قرآن

این پاورپوینت در مورد فضاهای سه بعدی و چهار بعدی بحث می کند و به بررسی رابطه ی جهان آخرت با فضای 4 بعدی پرداخته است و ...

پایگاه قرآنی والضحی + والضحی + ضحی + اعجاز علمی قرآن + دانلود پاورپوینت + قیامت + شادابی و طراوت قرآن + قرآن کریم

در این پاورپوینت به سوالات زیر پاسخ داده شده است :

-روز قیامت چقدر طول می کشد؟

-رابطه ی شب قدر و بعد چهارم

-چرا همه زمان ها در قرآن در بعد چهارم است؟

-طی الارض چیست؟

-ابعاد خداوند

-پارادوکس دوقلوهای انیشتین

********************************************************


منتظر نظرات شما هستیم


منبع

ولادت حضرت علی (ع) بر همه مسلمانان مبارک.

پدر راه تمام زندگیست ، پدر دلخوشی همیشگیست ، پدر تکیه گاه همیشگیست .

پایگاه قرآنی ضحی سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی ( ع ) و همچنین روز پدر را به تمامی پدران ایران زمین تبریک عرض می نماید .

علی شیر خدا شد در دلیری
علی صاحب کرم در دست گیری
چنتن تابید خورشیدش که کعبه
ترک برداشت مانند کویری

***************************************************

برای مطالعه زندگی نامه امام علی (ع) به ایــنــــجـا بروید

امتحانات خرداد

سلام به همه ی دوستان عزیزم

امیدوارم سالم و سلامت باشید.

از اینکه وب دیر به دیر آپ میشه عذر خواهی میکنم.

با توجه به شروع فصل امتحانات و اینکه بنده سال آینده پیش دانشگاهی هستم

سعی میکنم هر چند وقت یکبار وب رو آپدیت کنم.

ممنون از صبرتون

***************************************************

در ضمن از این به بعد میتونید با آدرس

pqz.ir وارد سایت بشید.

پایگاه قرآنی ضحی

• درس پانزدهم: تلفظ حرف طاء

تفسیر سوره مبارکه کوثر



برای مطالعه تفسیر سوره کوثر از شهید مطهری به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کوثر آفرینش



خوش آمدی به زمین ای شروع زیبایی                      تو عطر یاسی و نرگس تویی که زهرایی

تو آن طلوع قشنگی که در کنار علی                           برای ظلمت شب‏های مکه آمده‏ای

 

رسول خدا صلی الله علیه وآله:

ای سلمان! هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد، در بهشت با من است و هر که با او کینه ورزد، در آتش است.

ای سلمان! دوستی فاطمه در صد جا به کار می آید که کمترین آنها مرگ و قبر و میزان و محشر و صراط و محاسبه است.

(بحارالانوار، 27/116)

*******************************************************

برای مطالعه بیشتر به ایـــنـــجا بروید

گوهر مهر تو ما را به دو دنیا کافی است

به عصر سوگند،

که انسانها همه در زیان اند؛

مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند. *

در کتاب "اِکمال الدین" از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که ایشان فرمودند: منظور از العصر، عصر ظهور حضرت قائم (عج) است که دشمنان در خسران هستند مگر کسانی که به آیات ما ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند یعنی با مواسات با برادران خود عمل کنند و همدیگر را به حق یعنی امامت و به صبر یعنی عترت سفارش نمایند.**


* سوره مبارکه عصر

**  فی الإکمالِ عن الصّادق(علیه السلام) قالَ : العصرُ عصرُ خُروجِ القائمِ (عج) إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْر یعنی أعداءَنا إلاّ الذین آمنوا یعنی بآیاتنا و عملوا الصّالحات یعنی بِمُواساةِ الأَخوانِ و تَواصوا بالحقّ یعنی الإمامَة و تَواصَوا بالصَّبرِ یعنی العِترَة.

تفسیر الصّافی، فیض کاشانی، ص 574

دانلود سوره مبارکه القارعه استاد محمد صدیق منشاوی

تو این پست تلاوت شاهکار استاد محمد صدیق منشاوی که سوره مبارکه القارعه را تلاوت می کنند برای دانلود قرار می دهم. خیلی خیلی زیبا و استادانه است.

وبلاگ قرآنی والضحی.والضحی. شاوی.القارعه.متن سوره القارعه

*************************************************************

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

الْقَارِعَةُ ﴿١﴾ مَا الْقَارِعَةُ ﴿٢﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْقَارِعَةُ ﴿٣﴾ یَوْمَ یَکُونُ النَّاسُ کَالْفَرَاشِ الْمَبْثُوثِ ﴿٤﴾

وَتَکُونُ الْجِبَالُ کَالْعِهْنِ الْمَنْفُوشِ ﴿٥﴾ فَأَمَّا مَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِینُهُ ﴿٦﴾ فَهُوَ فِی عِیشَةٍ رَاضِیَةٍ ﴿٧﴾ وَأَمَّا مَنْ

خَفَّتْ مَوَازِینُهُ ﴿٨﴾ فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ ﴿٩﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا هِیَهْ ﴿١٠﴾ نَارٌ حَامِیَةٌ ﴿١١

********************************************************************

دانلود سوره مبارکه القارعه استاد محمد صدیق منشاوی

الم یعلم بان الله یری


فاطمه الزهراء

سکــوت حیــدر و صــد درد و یکـــ زن             جفــاے امتـی نامـــرد و یکـــ زن

دو سه ماهی پس از رحلت تو دیدی             میان کوچه ها، چل مرد و یک زن

فاطمه,زهرا,شهادت,دختر پیامبر,fatemeyeh-92

شهادت,فاطمیه,فاطمه الزهرا,پوستر,باکیفیت,تصویر,عکس,والضحی,ولایت,شهید,پهلو,یاس 

برای مطالعه بیشتر به لینک زیر بروید

فاطمه الزهراء از ولادت تا شهادت

0.66


«قال رسول الله (ص) ما من شاب تزوج فی حداثة سنه إلا عج شیطانه یا ویله یا ویله عصم منی ثلثی دینه فلیتق الله العبد فی الثلث الآخر؛
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرماید: هیچ جوانی نیست که در تازگی سنش (جوانی) ازدواج کند مگر اینکه شیطان فریاد می زند :واویلا! واویلا !دو سوم دینش را از من حفظ کرد. پس باید برای حفظ یک سوم دیگر تقوای خدا پیشه کند.»
بحارالانوار - جلد 78 - صفحه 347

• درس سيزدهم: تلفظ حرف صاد


اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم


أَعُوْذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجيمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیمِ

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيماً

خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى ‏فرستند،اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد بر او درود فرستيد!
و تسليم فرمانش باشيد!


(آیه۵۶ سوره أحزاب)
صدق الله العلی العظیم