loading...
وبسایت تخصصی نماز
امکانات وبسایت

محمد مهدی حسن پور بریجانی بازدید : 170 سه شنبه 07 دی 1395 نظرات (0)

نقش مساجد در تقویق به نمازخوانی



یکی از راه‌های پر رنگ کردن نقش مساجد در دعوت به نماز، این است که بتوانیم یک‌ سری مشکلات و موانع را در مسجد برطرف و کمبودها را جبران کنیم.

اگر در مساجد ما پزشکی باشد که بیماران اهل مسجد را به طور رایگان درمان کند، صندوقی باشد كه وام بدهد، افراد اهل مسجد به این آیه عمل کنند که قرآن می‌فرماید: «بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْض‏»، یعنی احساس کنیم که همه از همدیگر هستیم، تحصیل‌کردگان و فرهنگیان، کلاس‌های جبرانی برای بچه‌هایی که در درس ضعیف هستند بگذارند و ده‌ها نمونه از این کارها، می‌تواند دعوت عملی به نماز و مسجد باشد و نسل نو، احساس کنند که مسجد، افزون بر ایجاد ارتباط بین آنان و خدا، مكان مناسبی برای حل انواع مشکلات آنان است و تمام ضعف‌های آنها را جبران می‌کند.

قرآن در دعوت انسان‌ها به‌سوی خود می‌فرماید:

اگر شما یاد ما باشید، ما هم به یاد شما هستیم: «فَاذْكُرُونی‏ أَذْكُرْكُم‏»؛
اگر شما به عهد من وفادار باشید، من هم به عهد شما پای‌بندم: «أَوْفُوا بِعَهْدی أُوفِ بِعَهْدِكُم‏»؛
اگر شما اهل نماز باشید، من با شما هستم: «قالَ اللَّهُ إِنِّی مَعَكُمْ لَئِنْ أَقَمْتُمُ الصَّلاة»؛
هر فردی از شما کاری انجام دهد، من آن را ضایع نمی‌کنم: «أَنِّی لا أُضیعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْكُم‏»؛
اگر شما از من چیزی بخواهید، من پاسخ می‌دهم: «ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَكُم‏».


با توجه به این مطالب، نمازگزار احساس می‌کند دقایقی که در نماز است یا به مسجد می‌رود، از دست دادن زمان نیست، بلکه به‌دست آوردن آن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با هدف ترویج جوانان به فرهنگ نماز خوانی و مسجد ساخته شده است که هیچ یک از مطالب آن به طور مستقیم از جایی کپی نشده است و تمامی اشعار و پاور پوینت ها و پی دی اف های آن توسط مدیر سایت ساخته شده اند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین راه تشویق جوانان به خواندن نماز چیست؟
    آمار سایت
    نخستین جشنواره نماز در فضای مجازی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 44
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 563
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,178
  • بازدید ماه : 3,984
  • بازدید سال : 25,934
  • بازدید کلی : 191,862
  • کیو آر کد
    لوگوی ما
    حمایت میکنم!