loading...
وبسایت تخصصی نماز
امکانات وبسایت

محمد مهدی حسن پور بریجانی بازدید : 423 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (4)

 

رییس ستاد اقامه نماز از طولانی شدن عزاداری انتقاد كرد و گفت: عزاداری های ما نباید به نماز ضربه بزند چرا كه تمام عزاداری ها یك طرف و نماز درطرف دیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از كاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز جمعه شب در جمع عزاداران هیأت حسینی نخل صدره وسرفره شهرستان كاشان با اشاره به علت‌های صلح امام حسن(ع) و علت قیام امام حسین(ع) گفت: نگویید امام حسن(ع) صلح كرد بلكه صلح به امام حسن(ع) تحمیل شد از این رو اگر امام حسن(ع) صلح را قبول نمی كرد و اصحاب او شهید می شدند مردم امام حسن(ع) را مقصر می دانستند.

 وی با اشاره به این كه امام حسن(ع) با صلح خود كودتای فرهنگی كرد یاد آورشد: امام حسن با صلح خود به مردم بینش داد اما امام حسین(ع) با قیام خود به مردم جرأت داد.


 


 وی افزود: فرماندار یزید برای بیعت گرفتن نزد امام حسین(ع) آمد اما امام حسین(ع) به فرماندار یزید نگفت من بلكه گفت نه حسین و نه اصحاب حسین با تو بیعت نمی كنند و  این كلام امام حسین بیانگر این است كه امام حسین(ع) یك نفر نیست یك جریان است.

 به گفته وی اگر كسی با علی(ع) بیعت كرد و دست خود را در دست علی(ع) گذاشت تا آخر بیمه است بنابراین جوانانی كه خود را حسینی می دانند باید حرف و عمل و فكر آنها نیز حسینی باشد.

 مشكل امروز جامعه مشكل اعتقادی، فرهنگی و فكری است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شانه خالی كردن از زیربار ازدواج و بچه دار نشدن به دلیل تنگدستی را نشانه بی اعتقادی افراد خواند و گفت: مشكل امروز جامعه مشكل اعتقادی، فرهنگی و فكری است.

 وی افزود: در نظام تحصیلات عالی 4 سال تحصیلات برای مدرك لیسانس محاسبه می شود در حالی كه اگر تعطیلات سالانه اعم ازروزهای جمعه، مناسبت ها و تعطیلات عید و... محاسبه شود اخذ مدرك لیسانس طی دوسال و نیم مفید است.

 رییس ستاد اقامه نماز از تعطیلات زیاد در كشور انتقاد كرد و یاد آورشد: از روزهای جمعه نیز باید به عنوان روزهای كاری استفاده شود و تنها یك ساعت را برای اقامه نماز جمعه كار تعطیل شود.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه مسافرت را فرصتی برای افراد راحت طلب دانست و گفت: فرد راحت طلبی مسافرت را برای نماز نصفه، خوراك دو برابر و كار صفر آن خیلی دوست داشت.

 به گفته وی فرهنگ ما طوری است تا مدارس تعطیل می شود بچه ها خوشحال و مدیران خوشحال تر می شوند و می گویند راحت شدیم.

در اسلام بازنشستگی نداریم

 وی در ادامه با اشاره به این كه در اسلام بازنشستگی و از كار افتادگی نداریم گفت: امروزه معتقدند سن 50 سالگی سن بازنشستگی است اما قرآن می گوید اگر از كاری فارغ شدید، كار دیگری را آغاز كنید.

 رییس ستاد اقامه نماز در ادامه  ثروت را نشانه خوشبختی ندانست و با اشاره به این كه مهریه های سنگین و ماشین نشانه عزت و خوشبختی نیست یاد آورشد: یكی از تالارهای جشن عروسی مجلل ویژه خانواده های مرفه در تهران تصمیم می گیرد عروس و دامادهایی كه مراسم جشن خود را در این تالار برگزار كرده اند به میهمانی شام دعوت كند با هر كدام ازآنها تماس می گیرد می گویند طلاق گرفته اند.

 وی همچنین تحصیلات عالیه را نشانه برتری زن و شوهر نسبت به یكدیگر ندانست و عنوان فرهیخته برای برخی افراد را برای راضی نگه داشتن آنها دانست و گفت: تحصیلات انسانها به هر میزان كه بالا باشد در برابر علم خدا ناچیز است.   

 رییس ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به این كه امام حسین(ع) به ما درس زندگی داد گفت: امام خمینی(ره) در بستر بیماری نیز دغدغه نماز داشت لذا ما نیز باید هنگام نماز هیأت را تعطیل و نماز را اقامه كنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از بی توجهی نسبت به نماز انتقاد كرد و گفت: برخی از نماز لذت می برند و از  این گفت‌وگوی كوتاه با خدا لذت بی نهایت می برند.

 هیأت های عزاداری برای شام دادن به عزاداران گروگان گیری می كنند

 
وی رسم عزاداری امام حسین(ع) در روستای نشلج از توابع مشهد اردهال كاشان را نمونه و الگوی مناسبی برای دیگر هیأت های مذهبی كاشان اعلام كرد و گفت: هیأت های این روستا عزاداری خود را به گونه ای برنامه ریزی كرده اند كه پیش از ساعت 9 شب عزا داری به پایان می رسد.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین از طولانی شدن عزاداری های هیأت های كاشان  انتقاد كرد و گفت: برخی از هیأت های عزاداری كاشان برای شام دادن به عزاداران امام حسین با طولانی كردن مراسم عزاداری تا بعد از نیمه شب گروگان گیری می كنند.

 رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این كه اسلام زندگی خروسی سر شب خوابیدن و صبح زود بیدار شدن و اقامه نماز را می پسندد گفت: عزاداری های ما نباید به نماز ضربه بزند چرا كه تمام عزاداری ها یك طرف و نماز درطرف دیگر است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بنرفا در تاریخ 1393/10/20 و 17:55 دقیقه ارسال شده است

سلام وب علیی دارین.ب ما هم سر بزنیدد

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت با هدف ترویج جوانان به فرهنگ نماز خوانی و مسجد ساخته شده است که هیچ یک از مطالب آن به طور مستقیم از جایی کپی نشده است و تمامی اشعار و پاور پوینت ها و پی دی اف های آن توسط مدیر سایت ساخته شده اند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین راه تشویق جوانان به خواندن نماز چیست؟
    آمار سایت
    نخستین جشنواره نماز در فضای مجازی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 44
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 378
  • باردید دیروز : 217
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 975
  • بازدید ماه : 3,781
  • بازدید سال : 25,731
  • بازدید کلی : 191,659
  • کیو آر کد
    لوگوی ما
    حمایت میکنم!